Dag 20 en 21

15 februari 2026 - Frankton, Nieuw-Zeeland

De eerste dag in het hart van toeristische centrum van New Zealand, Queenstown. Wij logeren in het plaatsje Lower Shotover, een villadorpje op 12 km vanaf Queenstown, en gelukkig maar. Queenstown hebben wij omgedoopt tot Chinatown, omdat in alle folders in China staat dat je naar Queenstown moet gaan, in de winter een uitermate chique wintersportgebied en in de zomer het domein voor thrillseekers, zoals bunjeejumpen, downhillen met een fiets en speedboatracen. Je kunt er over de koppen lopen zo druk en we besluiten om snel wat inkopen te doen voor een paar kleine hummeltjes in Nederland en na een ijsje vertrekken we weer. We ronden de dag af met een kleine rondrit in de omgeving en gaan razendsnel weer terug naar de BnB. Er is namelijk een zuiderstorm opgestoken met wat regen en de wind is ijzig koud vanaf de zuidpool. Ons eten bestaat normaal hoofdzakelijk uit Thai, Chinees en Fish and Chips. Maar vanavond gewoon AVG, (aardappelen, vlees, groente) we genieten ervan.

Zondag 15 februari 2026. We hebben een track uitgekozen in de buurt van Glenorchy in de bergen. We lopen Diamond Creek Walk langs een rivier en is dus mooi vlak. Om ieder bocht weer een mooi uitzicht wat niet verveeld. De bergen laten wat sneeuw zien op de toppen en we wanen ons bijna alleen op de wereld, op twee vissers na uit Queenstown die de drukte ontvluchten en proberen forel en zalm te vangen. Volgens ons zijn ze nog steeds aan het proberen. Terug naar de BnB waar we de dag afsluiten. Na alle baaien, stranden en zeeleeuwen vandaag weer eens wat anders. 

Foto’s

4 Reacties

  1. Hannie v Es:
    15 februari 2026
    Ook lekker weer eens n keer gewoon aard ,
    Groente en vlees .
    Oh vreselijk he zoooooo druk daar in die stad .
    Nou jullie hebben wel leuke cadeautjes gekocht,waar ze voor zijn zullen hier zeker blij mee zijn.
  2. Hannie v Es:
    15 februari 2026
    Nou het ene uiterste in het andere dan .
    Van heeeeel druk naar heeeeel rustig .
    Ook fijn .
    Nou ga er weer lekker van genieten samen ,gaan wij vanmiddag ff kijken naar de carnavalsoptocht.
    Het is wrl echt koud ,maar droog en zon .
    Nu nog tenminste.
    Later in de middag sneeuw .
    Doeiiiiiien nog een fijne vakantie .
    GROETJES MIJ
  3. Jacqueline:
    15 februari 2026
    Ziet er weer prachtig uit! Wat een leuke knuffels zeg. Hier wordt sneeuw verwacht bij ons koud maar vind ik niet erg! Genieten jullie maar lekker van de zomer en het lekkere eten. Groetjes vanuit fris Nederland.
  4. Martijn:
    15 februari 2026
    :)